Kami boleh..

*Service & Membaik pulih kenderaan.
*Mengubahsuai / Modifikasi Enjin kenderaan.
*Menjual alat-alat ganti kenderaan (Tulen)
*Mengetuk & mengecat kenderaan.
*Menjual "Performance parts" Jepun/Continental.
*Half-cut Rare/Original Items.
*Khidmat mendaftarkan enjin (JPJ/Puspakom)
*Khidmat Nasihat tentang kenderaan.
*Sewa Go-kart & Servis Go-kart

Klick Link di bawah untuk gambar
http://www.imagestation.com/album/pictures.html?id=2089332619

Tuesday, August 7, 2007

Special Project



D9'ers di kejutkan dengan satu special project yang boleh di kategorikan tahap GABAN.Ia melibatkan sebuah kereta dari buatan Sweden iaitu Volvo 244 GL yang berjana kuasa enjin B19 Volvo dan ingin bertukar kepada enjin berjana kuasa dari buatan Nissan RB25-DET!!
Percaya atau tidak? Percayalah!!!.Volvo milik Ustat yang merupakan salah seorang warga D9'ers telah memperjudi nasib kereta miliknya yang telah berusia 26 tahun itu.

Walaupun pada dirinya yang telah memandu kenderaan itu selama 2 tahun.Ustat tekad untuk menaik tarafkan kereta pusaka itu dengan lebih mantap dan sedap di pandu.Dengan bermodalkan hampir RM5,000.Ustat cuba menrealisasikan impian yang terbenam lama dalam isi hatinya itu.Ustat memerhatikan kebanyakkan kereta yang sama model denganya banyak menggunakan enjin SR-20 seperti kebanyakkan pengguna BWM.

Yang specialnyer...Ustat memasang sendiri dan menjalankan project keretanya dengan bantuan D9'ers.Di iring semangat yang jitu dan tabah, Ustat kelihatan tenang sambil menghadap enjin gergasi itu.Kami di D9ers mengucapkan Tahniah di atas kebolehan ustat.

Apa yang penting ialah menaik taraf kenderaan Continental ini bukanlah pekara yang mudah dan murah.Tambahan pula enjin versi JEPUN di kacukkan kedalam compartment continental tidak semudah yang di sangkakan.Banyak pekara yang harus di ubahsuai dan di fikirkan logik untuk menghasilkan satu kepuasan yang maksima....

http://www.imagestation.com/album/pictures.html?id=2088861099

No comments: