Setelah hampir sebulan, Kenari En.Faril yang ternanti-nanti enjin half-cut dari Jepun iaitu L902 dari model Daihatsu kini telah tiba.Proses pemasangan enjin tidak mengambil masa yang lama.Tetapi Half-cut yang di cari terlalu susah kerana kedai2 Potong kekurangan stok dan ada harga yang di beri terlalu tinggi.
Menurut En.Faril, Dia memang telah memasang enjin turbo yang di beli pada orang lain.Tetapi enjin itu tidak berapa memuaskan dan perlu pembaikkan yang banyak.Dengan memikirkan secara masak dan ranum seperti buah Durian D24,EN.Faril telah mengambil keputusan pilihanraya agar membeli enjin lain di Half-cut untuk menggantikan enjinnya sebelum ini.
Adalah menjadi rutin tugas harian D9'ers untuk merealisasikan impian setiap pelanggan yang datang.Begitu juga impian En.Faril yang kami tidak tolak.Setelah beberapa hari proses pemasangan enjin di lakukan,Akhirnya Kenari En.Faril berjaya di keluarkan dengan penalaan enjin berkuasa Turbo (Daihatsu Move Type GF-L902S-GPSX) dengan nombor enjin bermula dengan JB-DET.Kini En.Faril berasa gumbira bagaikan tak terkata dalam bahasa Myanmar dengan memandu Kenari bersama enjin Turbo 660cc.
Link Di bawah adalah foto-foto pembikinan kereta Kenari En.Faril.
http://www.imagestation.com/album/pictures.html?id=2089317464
Ingin Membayar secara ON-LINE
Friday, July 27, 2007
Kenari Project L900 Move....
Celoteh By: D9 Autosport at 7/27/2007 04:59:00 PM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
11 comments:
Tahniah En Faril. Semoga anda bergumbira dan bole bertutur bahasa Myammar.Ekekekeke...
Go Move! Go Daihatsu!
Cayook!!
Boleh dapatkan bodypart Move Classic?
Harga biar berpatutan...
-Tyco Ipoh-
Sememg nyer en Faril bgtu Gumbira selepas mlm die mgambil kereta nya di bengkel D9..
Terima kasih kepada team D9 auto yang bersemangat dan bersungguh2 dalam merealisasikan impian saya...selamat menyambut 50 tahun kemerdekaan.
p/s:nnti aku nk datang lagi..ada benda nk adjust. :)
Terima KAsih kembali En.Faril,
Di alu-alukan kedatangan En.Faril untuk sessi fotografi siang pula agar dapat di masukkan ke dalam blog kami.
Salam...Saya juga untuk menyumbatkan enjen l9 kt enjen bay kete kenari merah saye nie...boleh saye tau camne proses2 nyer ?
Assalam. Nak Tanya. Apa kelebihan enjin l9 EF. Ap masalah yg slalu ad pada enjin ni. Ap beza l6 Dan l9. Tq.
Assalam. Nak Tanya. Apa kelebihan enjin l9 EF. Ap masalah yg slalu ad pada enjin ni. Ap beza l6 Dan l9. Tq.
Assalam nk brtnya king2 trbo..okey x klau enjin L9 psang dkat kncil??
Assalam nk brtnya king2 trbo..okey x klau enjin L9 psang dkat kncil??
Post a Comment